Zavod Zvezda sprejema nove uporabnike!

Pogosto Zastavljena Vprašanja

Za dodatna vprašanja nam pošljite email na: info@zavodzvezda.si

Zavod Zvezda se trudi zagotavljati oseben pristop, vzajemno spoštovanje in strokovnost. Naši osebni asistenti so srčni, prijazni in vedno profesionalni pri svojem delu. Verjamemo v pomen srčnosti, saj želimo ustvariti pozitivno izkušnjo, tako za uporabnika kot tudi osebnega asistenta. Poleg tega smo osredotočeni na profesionalnost in strokovnost, saj prav ti dve lastnosti ustvarita temeljno podlago za izvajanje kakovostnih storitev.

Ne glede na dohodek oziroma premoženje je do osebne asistence upravičen vsak, ki:

  • zaradi invalidnosti potrebuje pomoč pri opravljanju aktivnosti, vezanih na samostojno osebno in družinsko življenje, vključevanje v okolje, izobraževanje in zaposlitev;

  • je državljan Republike Slovenije s stalnim bivališčem v Republiki Sloveniji ali tujec, ki ima stalno prebivališče v Republiki Sloveniji;

  • je star od 18 do 65 let;

  • živi ali bi želel živeti v samostojnem ali skupnem gospodinjstvu zunaj celodnevne institucionalne oskrbe in

  • potrebuje pomoč najmanj 30 ur tedensko.

V kolikor je upravičenec uveljavljal pravico do osebne asistence preden je dopolnil 65 let, mu le-ta pripada tudi, ko dopolni to starost.

O upravičenosti, številu ur in številu osebnih asistentov odloča Center za socialno delo, na podlagi mnenja strokovne komisije.

Osebni asistent lahko postane:

  • polnoletna oseba, s poslovno sposobnostjo, ki ni bila pravnomočno obsojena za kaznivo dejanje s področja spolne nedotakljivosti, nasilja ali diskriminatornega ravnanja na podlagi invalidnosti

  • oseba, ki je opravila usposabljanje za osebnega asistenta – vsem osebnim asistentom pred nastopom dela nudimo brezplačno izobraževanje, ki ga lahko opravite kar od doma; gre namreč za e-izobraževanje preko računalnika

Delo osebnega asistenta je odgovorno in zahteva čustveno stabilnost ter visoko stopnjo empatije. Osebni asistent in uporabnik morata vzpostaviti odnos, ki temelji na zaupanju.

Seveda! Osebni asistent lahko postane kdorkoli – brat, najboljša prijateljica, mati, sosed… V kolikor ste osebnega asistenta že izbrali vam lahko pomagamo pri oddaji vloge, izobraževanju ter sestavi pogodbe o zaposlitvi.

V tem primeru vam ga poskušamo zagotoviti mi – pred začetkom sodelovanja se bosta z bodočim osebnim asistentom srečala na uvodnem sestanku. Namen srečanja je to, da tako osebni asistent kot uporabnik spoznata drug drugega, uporabnik pa predstavi svoje zahteve in potrebe pri izvajanju osebne asistence. Pomembno nam je, da uporabnik in asistent začutita kemijo, ki je temelj za vzpostavitev prijetnega delovnega okolja.

Osebnim asistentom nudimo vse oblike zaposlitve – zaposlitev za določen/nedoločen čas, delo preko podjemne pogodbe, pogodba med zavodom in samostojnim podjetnikom posameznikom (s.p.).

Kot osebni asistent se lahko zaposli tudi študent (kot oblika študentskega dela preko napotnice s strani študentskega servisa), a le za primer nadomeščanja redno zaposlenega asistenta (torej v času bolniškega staleža, letnega dopusta).

V primeru koriščenja pravice do osebnega asistenta še vedno prejemate DPP, a ste po zakonu o osebni asistenci uporabniki dolžni plačati polovico zneska DPD zavodu (polovico zneska torej obdrži uporabnik, drugo polovico pa plača zavodu).

Izpolnjevati morate naslednje pogoje: starost med 18 in 65 let, ste državljan Republike Slovenije s stalnim prebivališčem na območju Republike Slovenije ali tujec, ki ima stalno prebivališče na območju Republike Slovenije, potrebujete pomoč pri opravljanju aktivnosti, vezanih na samostojno osebno in družinsko življenje, vključevanje v okolje, izobraževanje in zaposlitev, živite ali bi želeli živeti v samostojnem ali skupnem gospodinjstvu zunaj celodnevne institucionalne oskrbe in potrebuje pomoč v obsegu najmanj 30 ur na teden.

Potrebno je oddati vlogo za uveljavljanje pravice do osebne asistence, v katero je potrebno vključiti:

  • dokazila o stopnji in vrsti invalidnosti, če z njimi razpolagate

  • zdravstveno dokumentacijo o vrsti in stopnji invalidnosti, zdravstvenem stanju vlagatelja ter uporabi medicinsko-tehničnih pripomočkov in drugo dokumentacijo, ki dokazuje vlagateljevo potrebo po osebni asistenci,

  • navedbo o potrebi po storitvah osebne asistence pri opravljanju aktivnosti, povezanih z neodvisnim osebnim in družinskim življenjem, vključevanjem v okolje, izobraževanjem in zaposlitvijo,

  • odločbo o priznani pravici in višini dodatka za pomoč in postrežbo oziroma drugih denarnih prejemkov, ki jih vlagatelj prejema iz naslova potrebe po tuji negi in pomoči, v kolikor z njo razpolagate,

  • dokazila o izobraževanju ali zaposlitvi, če je zaposlen ali se izobražuje,

  • dokazila, s katerimi dokazuje vključenost v programe ali storitve iz 9. člena Zakona o osebni asistenci, v kolikor z njimi razpolagate.

Vlogo se vloži na krajevno pristojni Center za socialno delo. Sledi obisk strokovne komisije (na domu), ki opravi razgovor z vlagateljem vloge oziroma njegovim zakonitim zastopnikom. Komisija nato posreduje mnenje Centru za socialno delo, ki na podlagi tega izda odločbo.

Na podlagi odločbe vam dodelimo osebnega asistenta (oziroma si ga izberete sami) in pripravimo pogodbo o zaposlitvi in sestavimo izvedbeni načrt.

Skozi celoten postopek vas bomo vodili mi, na voljo smo vam tudi za vse dodatne informacije in pomoč pri izpolnjevanju vlog. Za vsa vprašanja se lahko tekom postopka (ter tudi kasneje) obrnete na naše zaposlene, ki vam bodo z veseljem poskušali pomagati po svojih najboljših močeh.

Tako osebni asistent kot tudi uporabnik morata opraviti usposabljanje. Zavod Zvezda nudi brezplačna e-izobraževanja, kar pomeni, da izobraževanje opravite kadarkoli in kjerkoli – potrebujete zgolj računalnik in dostop do spleta.

(Bodoči) osebni asistent in uporabnik se v okviru izobraženja seznanita s pomenom osebne asistence, o pravicah, ki izhajajo iz konvencije o pravicah invalidov, zakonom, ki ureja delovna razmerja ter spozna pravice in obveznosti tako uporabnikov kot osebnih asistentov. Velik poudarek izobraževanja je v komunikacijskih sposobnostih in primernih načinih komunikacije med njima.

Izobraževanje je obvezno za vse osebne asistente, ne glede na njegovo poklicno usmeritev. Osebni asistent se je dolžan enkrat letno udeležiti tovrstnih izobraževanj.

Uporabnik in njegov zakoniti zastopnik (v kolikor ga ima) se izobraževanja udeležita zgolj enkrat – pred začetkom koriščenja pravice do osebnega asistenta. V kolikor uporabnik ni opravilno sposoben se izobraževanja udeleži zgolj njegov zakonit zastopnik in mu kasneje na njemu razumljiv način razloži vsebino predavanj.

 Gre za teoretično izobraževanje, ki odgovori zgolj na osnovna vprašanja o osebni asistenci in o pravicah ter dolžnostih obeh. Šele skozi delo z uporabnikom asistent dobi tudi praktična znanja – odvisna od potreb uporabnika (delo z medicinskimi pripomočki, spremljanje pri terapijah).

Že pred začetkom sodelovanja boste z bodočim osebnim asistentom opravili uvodni sestanek in spoznali dodeljenega osebnega asistenta. V kolikor obstajajo tehtni razlogi, zaradi katerih bi želeli asistenta zamenjati vam bomo pri tem seveda stopili nasproti in skušali najti rešitev. Vzpodbudno delovno okolje in prijetni odnosi med uporabnikom in asistentom so namreč temelj za zagotavljanje kakovostnih storitev, česar se pri zavodu Zvezda zavedamo in strmimo k zadovoljstvu vseh vpletenih, zato smo vedno na voljo za pomoč pri razreševanju konfliktov.

© 
2024
 Zavod Zvezda, Kranj. 
Vse pravice pridržane. 
Izdelava: kult.si